Categories Dieta

Jaka dieta na zmniejszenie cholesterolu

Nasza populacja coraz bardziej zagrożona jest chorobami układu krwionośnego takimi jak udar mózgu czy zawał serca. Spowodowane to jest zbyt wysoką zawartością cholesterolu we krwi. Są jednak metody, którymi łatwo możemy go zmniejszyć.

Skąd wysoki cholesterol?

Szybkie tempo życia, brak czasu na gotowanie, dieta fastfoodowa. To wszystko sumuje się na zbyt wysoki cholesterol we krwi. Jak wskazują badania, problemy ze złym cholesterolem mają już kilkuletnie dzieci. Niestety rodzice często sami są temu winni, nie przygotowując dzieciom odpowiednich posiłków do szkoły, a często zrzucając odpowiedzialność na szkolne sklepiki, które mimo wprowadzonych zmian żywieniowych i tak nie zastąpią odpowiednio zbilansowanej diety. Mitem jest, że problem wysokiego cholesterolu dotyczy tylko osób otyłych. Często to właśnie osoby szczupłe są obciążone genetycznie wysokim cholesterolem. Na portalu restauracja-nova.pl znajdziesz również inne ciekawe i zdrowe jadłospisy.

Jak poradzić sobie dietą?

Zdecydowanie zbyt wysoki cholesterol można zmniejszyć odpowiednią dietą, która nie wymaga od nas wielu poświęceń. Jest to po prostu racjonalne odżywianie, które powinniśmy stosować na co dzień, nawet gdy nie mamy zbyt wysokiego cholesterolu. Co zatem jeść by było zdrowo? Mięso powinno być chude. Nie powinno się jeść mięsa wieprzowego i wołowego. Unikaj wędlin z podrobów takich jak pasztety czy salceson. Najlepsze będą wędliny z drobiu bądź cielęciny. W diecie powinno się unikać tłuszczów pochodzenia zwierzęcego. Do gotowania i smażenia zdecydowanie powinno się używać tłuszczów roślinnych lub z ryb. Oleje i oliwy mają w swoim składzie sterole przypominające właśnie cholesterol. Zmniejszają one dzięki temu wchłanianie złego cholesterolu i dzięki temu zmniejsza się jego stężenie we krwi.

Co jeść?

Co najmniej dwa razy w tygodniu powinno się spożywać tłuste ryby morskie takie jak śledzie, makrela czy łosoś. Spożywane produkty mleczne takie jak kefiry i jogurty powinny być o obniżonej zawartości tłuszczu. Dobrym nawykiem jest spożywanie dużej ilości nasion i orzechów. Zwłaszcza migdały o orzechy włoskie. Nasiona takie jak siemię lniane, pestki z dyni i słonecznika. Sery żółte wybieraj te zawierające 30 % mniej tłuszczu. W diecie zbijającej cholesterol we krwi połowa twojego posiłku powinien składać się z warzyw. Owoce powinny być jako przekąska. Dieta o niskiej zawartości cholesterolu powinna mieć w sobie wysoką zawartość błonnika pokarmowego. Już samo trzymanie się tej zasady zmniejszy zawartość złego cholesterolu we krwi o 7%. Błonnik znajduje się w kaszach, razowym pieczywie, płatkach owsianych. Pamiętaj o tym, by ograniczyć spożywanie pieczywa cukierniczego, czyli wszelkich ciastek, ciast. Zdecydowanie unikaj zup w proszku i sosów. Sól również nie jest wskazana przy diecie zbijającej cholesterol. Unikaj zatem frytek, chipsów ziemniaczanych i niektórych gatunków pieczywa. Portal restauracja-nova.pl jest pełen wartościowych przepisów, z których możesz śmiało korzystać. Jak widzisz, można samemu odpowiednią dietą zminimalizować ilość cholesterolu we krwi.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]